Stortingsrepresentantene Andrè Skjelstad og Pål Farstad møtte Kristiansund og Nordmøre Næringsforum

Andre Skjelstad og Pål Farstad i Kristiansund, "Foto: Kristiansund Venstre"

Kristiansund og Nordmøre Næringsforum, KNN, var arena for et møte torsdag 7.januar med Venstre sine stortingsrepresentanter Andrè Skjelstad og Pål Farstad. Også varaordfører Ragnhild Helseth deltok

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Tema for møtet var næringsutvikling og offentlige arbeidsplasser på Nordmøre, og særlig etablering av statlige arbeidsplasser. Daglig leder Ellen Engdal, NNK, presenterte den nyetablerte næringsforeningen, samt gjennomgikk utfordringer Nordmøre står over for. Særlig konsekvenser av sykehusvedtaket og oljeprisens påvirkning på petroleumsvirksomheten i regionen ble understreket.

Daglig leder for Bølgen Næringshage Yngve Kruse presenterte deres arbeid og utfordringer.
Tilstede var også nestleder i interimstyret for KNN Arne Alnæs, og styremedlem Iver Nordseth, samt varaordfører i Kristiansund Ragnhild Helseth.

Det ble en god dialog om muligheter som kan hentes fra statlig hold og Kristiansund og Nordmøre sine behov.

Et viktig arbeid fremover blir å tilkjennegi Kristiansund og Nordmøre sine behov gjennom politiske initiativ, der Andre Skjelstad som medlem av Stortingets kommunalkomitè og Pål Farstad som medlem av Næringskomiteen, vil være viktige døråpnere for Nordmøre.

Skjelstad og Farstad hadde også et møte med ordfører Kjell Neergaard og varaordfører Ragnhild Helseth påfølgende fredag der samme tema ble belyst, og muligheter for videre politisk arbeid ble diskutert.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**