Nominasjon til Rogaland Venstre sin valgliste i stortingsvalget 2017

Foto: (CC BY-NC 2.0) KRD / https://flic.kr/p/aiw46g

Tirsdag 8. mars hadde nominasjonskomiten til Rogaland Venstre sitt første møte. De har nå laget en plan for den videre prosessen med å lage valglista som vi skal gå til valg på i 2017.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 8 år siden.**

Prosessen framover blir slik:

Innen 1. mai skal alle lokallag inkl. sideorganisasjonene og enkeltmedlemmer som ønsker det ha levert inn forslag til navn på listen. Det er viktig å understreke at i denne omgang er det navn på listen som er ønskelig, ikke hvor på listen de skal prioriteres! Senest 1. mai skal aktuelle navn til lista være innlevert til [email protected]

Senest 1. juni sendes nominasjonslisten ut alfabetisk liste med samtlige navneinnspill som er kommet innen fristen! Lagene får frist til 1. september til å sende en prioritert liste på 20 navn i retur til komiteen.

Senest 1. oktober sender nominasjonskomiteen ut en prioritert liste på 20 personer for en rådgivende ur-avstemning til alle medlemmer i Rogaland. Det er første gang Rogaland Venstre gjør dette og vi kommer tilbake med nærmere informasjon om hvordan det blir.

Omkring 15. oktober sender nominasjonskomiteen sin endelige anbefalte Stortingsvalgsliste som skal til nominasjonsmøte. Listen skal være sendt til lokallagene i hende seinest 14. dager før nominasjonsmøte.

Lørdag 5. november er det nominasjonsmøte i Stavanger.

Nominasjonskomiteen består av:
– Per A. Thorbjørnsen (leder)
– Brit Kvassheim (nestleder)
– Torunn Vestbø Gjerde
– Nina Østebø