Din stemme til Venstre teller

Stortingsrepresentant Pål Farstad, "Foto: Torill Myren"

Venstre tar utfordringen og gir her vårt svar til KNN. -Sørg for at stemmen din teller, og -Nordmøre trenger større politisk gjennomslag, skriver daglig leder i Kristiansund og Nordmøre Næringsforum Finn Backer i tk.no 4.september, og ber politiske parti gi svar på tre spørsmål. Her er Venstre sine svar.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Spørsmål 1. Ser de oss? Er de interessert i oss? Besøker de oss?

Svaret er ja! Venstre har Pål Farstad. Han drar hvileløst rundt på Nordmøre og møter folk og næringsliv. Hele tiden, ikke bare i valgkampen. Pål er der også etter valgdagen. Og han har fått gjennom en rekke viktige saker. 70 statlige arbeidsplasser i Kristiansund, midler på statsbudsjettet for Høgskolesenteret, ekstra midler til Helseinnovasjonssenteret, ekstra penger til Norsøk, igangsetting av Betna-Stormyra i Halsa. Og Venstre har vært den sterkeste pådriveren nasjonalt for å få realisert opera- og kulturhus. Dette er kun et lite utvalg av de sakene Pål har jobbet steinhardt for på Stortinget.

Spørsmål 2. Forstår de hva Nordmøre trenger? Hva innbyggerne ønsker for og hva næringslivet virkelig har behov for?

Svaret er igjen ja! Dette har Pål bevist de siste 4 årene og høster bare gode ord og honnør tverrpolitisk. Ikke alle er enig i vår politikk, men at Pål har vært den sterkeste stemmen for Nordmøre hersker det ingen tvil om.

Spørsmål 3. Kan de få gjort noe med det? Hvilken strategi vil de velge for å få gjennomslag? Har de et nasjonalt nettverk, og hvordan har de normalt fått gjort noe for Nordmøre?

Svaret vårt er nok en gang – ja! Vi kan få gjort noe med det. Men da må vi være i forhandlingsposisjon. Det har vi vært i 4 år nå, og vår ambisjon er å være i posisjon også etter valget. Venstre går for en blågrønn regjering med Erna er statsminister og der regjeringen utgår av Høyre, Venstre og KrF.

Sammensetningen av Mørebenken er uhyre viktig for Nordmøre. Vil du ha en offensiv Pål Farstad fra Venstre eller støtter du andrekandidaten fra SP bosatt i Vestnes. Vil du ha Pål Farstad ved forhandlingsbordet eller ønsker du å kaste bort stemmen din til protestlista med mikroskopisk sjanse til å bli representert på Stortinget, totalt sjanseløs til å havne ved noe forhandlingsbord. Tenker du å stemme Rødt med en kristiansunder på topp, har du sannsynligvis ikke tatt deg bryet med å lese dette leserbrevet.

Vi trenger Pål på tinget neste periode, gi din støtte til Venstre!

Kristiansund Venstre
Ragnhild Helseth, varaordfører
Asgeir Bahre Hansen, lokallagsleder

Kristiansund og Nordmøre Næringsforum, KNN sitt leserbrev på tk.no 04.09.17 kan du lese her Sørg for stemmen din teller