Ordførers svar på interpellasjon

Ordfører Kjell Neergaard, «Foto:Ragnhild Helseth»

-Det jeg kan tenke meg er å invitere resten av kommunene vi signerte intensjonsavtale med, med unntak av Halsa, men Smøla istedet, sier ordfører Kjell Neergaard i sitt svar på Venstre sin interpellasjon.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Dette var et meget positivt svar, sier interpellant Ragnhild Helseth. Som gruppeleder rettet hun forespørselen på vegne av Venstre. I bystyremøtet 30.januar ble ordføreren stilt tre spørsmål om hans syn på situasjonen for Nordmørskommunene sett i lys av hva som skjer på Sunnmøre og i Romsdal i kommunereformen.

Det ble også fremmet et forslag til vedtak, med den begrunnelse at Venstre mente at bystyret skulle gi ordfører et mandat for å ta opp igjen spørsmål om ny kommunestruktur. Ordfører oppfordret til at dette ikke ble tatt opp til behandling og ba om å bli trodd på at han ville ta initiativ til å invitere nabokommunene til samtale. På den bakgrunn ble forslag til vedtak trukket av interpellanten. Ragnhild Helseth sa seg fornøyd med ordførers positive svar og så det slik at hensikt med interpellasjonen var oppnådd, nemlig å få igang en ny fase i prosess med å se på fremtidens kommunestruktur på Nordmøre.

TK 31.01.18 Om ordførers svar på interpellasjon fra Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**