Venstre i Vestfold klar til landsmøte

Vestfold Venstres delegasjon til landsmøtet 2018, Foto: Karin S. Frøyd

Venstre avholder sitt landsmøte kommende helg 13.-15. april. Vestfold Venstre har 8 delegater til landsmøtet som finner sted på Gardermoen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

I tillegg til fylkesleder Magdalena Lindtvedt møter også nestleder Raymond Henriksen fra Tønsberg. Øvrige delegater er Kari-Lise Rørvik (Larvik), Ole Andreas Thorsen (Sandefjord), Suzy Haugan (Tønsberg), Pernille Bruun-Lie (Horten), Tone Lind Jørgensen (Færder) og Håvar Bettum (Re).

Vestfold Venstres delegasjon til landsmøtet 2018. Fra venstre foran: Aina Dahl, Magdalena Lindtvedt, Anders L. Haugene, Kari-Lise Rørvik. Bak fra venstre: Håvar Bettum, Tone Lind Jørgensen, Ole Andreas Thorsen, Pernille Bruun-Lie og Raymond Henriksen. Ikke til stede av delegatene: Suzy Haugan.

Carl-Erik Grimstad som siden forrige landsmøte er blitt stortingsrepresentant, møter naturlig nok også. Fylkeslaget stiller også med flere observatører til landsmøtet. Aina Dahl, Karin S. Frøyd, Anders Haugene, Kim Hjardar og Kåre Pettersen.

Trine Skei Grandes innledningstale til landsmøtet imøteses med stor interesse – der aktuelle politiske saker vil stå i fokus. Fra Vestfold vil Magdalena Lindtvedt ha innlegg under den generelle debatten fredag ettermiddag. Magdalena skal snakke om det sosialliberale ideologiske alternativet i norsk politikk med Venstres menneskesyn der alle mennesker har like rett og verdi i et åpent og raust samfunn med frihet å ta valg. Vi er et ideologisk alternativ til høyresiden og venstresiden.

Hovedtema for landsmøtet 2018 er “Teknologi – fantastiske muligheter og store utfordringer”.

I tillegg skal politiske uttalelser behandles. Venstre i Vestfold har sendt inn forslag på 4 uttalelser: “Byvekstavtaler for mellomstore byområder», «Oslofjorden trenger omtanke», «En ny og bedre seksualundervisning for barn og unge» og «Seksuelle minoriteters rettsvern må styrkes».

Mer informasjon om landsmøtet finnes her: https://www.venstre.no/organisasjon/landsmote/lm2018/

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**