Nordre Aker var godt representert på Venstres landsmøte

Foto: Venstre

Årets landsmøtetema var teknologi. May-Brith Døssland, Tor Kåpvik og Ingeborg Briseid Kraft var delegater fra Nordre Aker. Andreas Askautrud deltok som frivillig.

Mye spennende politikk ble utviklet i løpet av helgen, og Ingeborg Briseid Kraft var særlig glad for at landsmøtet vedtok at Venstre vil redusere statens risiko i oljenæringen:

– Til nå har skatteordningen bidratt til mer leting enn det oljeselskapene ville gjort hvis ikke staten hadde vært med å ta risiko. Det betyr at det gjøres investeringer som ellers ikke ville vært lønnsomme. Venstre vil nå jobbe for at vi går bort fra ulønnsomme investeringer i oljesektoren og reduserer risikoen for staten.

Kraft fikk også flertall for et forslag om å styrke lokalavisene.

May-Brith Døssland, som til daglig jobber som lærer på Kringsjå skole, tok ordet på talerstolen og talte for et bredere kulturtilbud for barn og unge:

– Vi vet at mange barn sitter foran pc-en 7-8 timer om dagen, og det er derfor viktig at det finnes gode kulturtilbud rettet mot barn og unge, slik at de får et alternativ til å sitte alene på rommet foran skjermen.

May-Brith Døssland taler til landsmøtet.

Tor Kåpvik var med på landsmøtet for første gang og debuterte på talerstolen. Han var særlig fornøyd med at Venstre gikk inn for å redusere antall kompetansemål i læreplanene og legge til rette for mer dybdelæring.

Trine Skei Grande ble gjenvalgt som leder og har stor tillit i organisasjonen.

Her kan du laste ned dokumentet som inneholder teknologipolitikken som ble vedtatt på landsmøtet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**