Delte ut flere millioner kroner fra Havfondet

Stortingsrepresentant Tove Eivindsen delte ut penger fra Havbruksfondet til Osen
På bildet er fra venstre: Stener Hepsø (kommunestyrerepredentant Frp), John Einar Høvik (ordfører, Ap), Tove Eivindsen (stortingsrepresentant, V), Ingrid Svee (leder Osen Venstre) og Tove Merethe Stjern (medlem Osen Venstre)., Foto: Trøndelag Venstre

Denne måneden utbetales 2,7 milliarder kroner til kommunal sektor fra Havbruksfondet. Rundt 160 kommuner og ti fylkeskommuner deler på pengene. Stortingsrepresentantene Tove Eivindsen og André Skjelstad har vært på besøk for å dele ut penger på vegne av regjeringspartiene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Trøndelags stortingsrepresentanter har denne uken delt ut flere millioner kroner fra Havbruksfondet på vegne av regjeringspartiene. Osen, Frøya og Hitra fikk besøk fra våre stortingsrepresentanter.

Mandag dro Tove Eivindsen, fungerende stortingsrepresentant i Jon Gunnes’ fravær, en sjekk på 13,5 millioner kroner til ordfører John Einar Høvik i Osen på vegne av regjeringspartiene.

– Det er ikke hver dag jeg får overrekke en sjekk på over 13,5 millioner, men så er det ikke hver måned Nærings- og fiskeridepartementet utbetaler 2,7 milliarder til kommuner og fylkeskommuner, heller. Det sier Tove Eivindsen, som i Jon Gunnes fravær representerte Stortinget og regjeringspartiene under overrekkelsen.

– Spesielt hyggelig var det å høre at Osen kommune tenker å bruke pengene til videre næringsutvikling, og at de vil ta en grundig prosess rundt hvordan midlene skal brukes, sier stortingsrepresentanten.

103 millioner kroner til Frøya
Tirsdag overrakte stortingsrepresentant André Skjelstad en sjekk på nesten 103 millioner kroner fra Havbruksfondet til Frøyas ordfører Berit Flåmo på vegne av regjeringspartiene.

Skjelstad dro også til Hitra for å overlevere en sjekk på over 61 millioner kroner til Hitras varaordfører Eldbjørg Broholm.

Havbruksfondet fordeler kommunal sektors andel av inntekter fra salg i tillatelser i oppdrettsnæringen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**