Pål Farstad valgt til fylkesordførerkandidat

Pål Farstad vår fylkesordførerkandidat, "Foto:R.Helseth"

Venstre valgte Pål Farstad som sin førstekandidat til fylkestingsvalget i 2019, og dermed også som Venstre sin fylkesordførerkandidat. Pål sin posisjon som erfaren politiker gir store muligheter for et godt valg for Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 5 år siden.**

Ragnhild Helseth, varaordfører i Kristiansund, ble valgt inn på sjuende plass på fylkestingslista. Nominasjonsmøtet ble holdt i Molde 10.-11.november på Hotel Seilet. Det var 46 delegater, der Kristiansund hadde den største delegasjonen med seks delegater representert ved Per Sefland, Tord Nygaard, Toivo Brennløkken, Odd Williamsen, Pål Farstad og Ragnhild Helseth. Ingunn Strand deltok også.

Foruten nominasjon var det i møtet også programarbeid. Det ble gjennomført gruppearbeid med stor aktivitet og mange innspill. Progarmarbeidet ledes av nestleder i Møre og Romsdal Venstre, Toivo Brennløkken. Ideene som kom fram under lørdagens arbeid, ble sendt til programnemnda for videre bearbeiding frem til årsmøtet 2019.

Fylkestingslista sine ti øverste plasser er som følger:
1.Pål Farstad, Kristiansund
2.Britt Giske Andersen, Giske
3.Frode Heimen, Molde
4.Lena Landsverk Sande, Vanylven
5.Håvard Urkedal, Haram (UV)
6.Rita Rognskog, Aukra
7.Ragnhild Helseth, Kristiansund
8.Kari Grindvik, Skodje/Ålesund
9.Roald Røsand, Averøy
10.Martin Kjøpstad, Vestnes

Pål Farstad og Ragnhild Helseth