Forskningsministeren besøkte Måløy

Fredag 10. mai 2019 besøkte minister for forskning og høyere utdanning, Iselin Nybø (V), Måløy.

-Jeg inviterte statsråden til Måløy for å vise henne noen av de viktige prosjektene som det jobbes med i Måløy, med hovedvekt på Måløy Marine Ressurssenter (som nå har fått navnet MMR Ocean Blue). Vi har så mange engasjerte og flinke folk i nye Kinn kommune, som står på og bidrar til vekst og utvikling – og jeg er glad for at hun fredag fikk møte et lite knippe av disse, sier Venstres ordførerkandidat Jacob Nødseth.

Foruten ordførerkandidaten møtte statsråden og hennes følge 5. kandidat Hilmar Eliasson og Kari Larsen som er 7. kandidat på Kinn Venstres liste.

Randi Humborstad fra Måløy Vekst fortalte om næringslivet i Vågsøy, FoU-bedriften Ecobait ble presentert av daglig leder Ole Petter Humborstad. Randi og Ole Petter presenterte også MMR Ocean Blue. Svenn Sætren Sørstrand fra Skipskompetanse fortalte om grønn omstilling i maritim næring, og IT-klyngen og Måløy Academy ble presentert av Øyvind Reed. Dejan Knezevic fortalte om nærings-PhD’en han holder på med hos Ecobait.

Statsråden var tydelig inspirert og imponert!

Se bilder fra besøket på vår Instagramkonto: https://instagram.com/kinnvenstre/