Margunn Ueland tildelt Rogaland Venstres miljøpris 2019

Rogaland Venstres miljøpris for 2019 utdelt. Fra venstre: næringsminister Iselin Nybø (V), prisvinner Margunn Ueland og Kjartan Alexander Lunde (V)., foto: Mette Vabø

Rogaland Venstres miljøpris for 2019 ble i helgen tildelt Margunn Ueland.

Margunn Ueland har fått mange til å få øynene opp for å dyrke mat i egen kjøkkenhage og benytte seg av ressurser rundt seg hva angår mat og produksjon av mat. Hun blogger og holder foredrag om temaet, i tillegg til å i 2019 gitt ut bok om temaet. Ueland inspirerer folk i alle aldre til å virkelig ta begrepet kortreist mat for alvor.

Rogaland Venstre deler ut Rogalands eldste miljøpris. Klassisk naturvern, sikring av friområder, arbeid mot lokal forurensing, kamp mot radioaktive utslipp fra Dounreay og Sellafield. Arbeid for å motvirke klimaendringer og truslene mot de livsviktige økosystemene. Rogaland Venstre har hatt miljøutfordringene som en av partiets hovedsaker siden 1960-tallet.