Tønsberg vil ha Suzy på topp

Styret i Tønsberg Venstre ønsker Suzy Haugan (41) som Vestfold og Telemark Venstre sin førstekandidat på stortingslisten i valget 2021.

«Styret er meget glad for at Suzy Haugan nå ønsker å gå for førsteplassen på stortingslisten. Vi kjenner henne som en meget dyktig politiker med stor integritet og arbeidskapasitet. Suzy vil gjøre en strålende jobb som stortingsrepresentant og hun vil spesielt være opptatt av saker som angår vårt nye fylke, Vestfold og Telemark», sier lokallagsleder Raymond Henriksen.

Suzy Haugan har representert Tønsberg Venstre i politiske verv i Tønsberg siden 2010, blant annet i Formannskapet og Fellesnemnda. Siden 2013 har Haugan representert Venstre i kommunestyret i Tønsberg, og vært gruppeleder fra 2014. I dag er hun 3. vara til Stortinget for Venstre i Vestfold, og vara til landsstyret. Hun har også vært styremedlem i Vestfold Venstre, og innehatt flere verv i Tønsberg Venstre, blant annet som lokallagsleder.

Haugan bor på Olsrød i Tønsberg sammen med sin sønn og en hund. Hun jobber som kommunikasjonsrådgiver.

Saker hun har vært engasjert i lokalt er blant annet klima- og miljøsaker, sykkelglede, trafikksikkerhet, og kampen for en ren byfjord og Aulielva.

Styret i Tønsberg Venstre støtter hennes kandidatur for å jobbe med Venstres saker og program på et nasjonalt nivå. Vi mener Suzy Haugan kan være en samlende og god representant for Vestfold og Telemark Venstre.

Det må satses mer på byvekstavtaler slik at kollektivtilbudet i flere byer i det nye fylket styrkes. Jernbanen må øke frekvens og kapasiteten gjennom fylket og tilbudet til pendlere må forbedres, blant annet ved reduksjon av reisetiden. Vestfold og Telemark må være en grønn og miljøvennlig region. Klimaforandringer, tap av biologisk mangfold, press på nedbygging av matjord og begrensninger på tilgangen til frisk natur forteller at vi må iverksette lang flere tiltak nå og få fart på den grønne omstillingen. Og ikke minst er Vestfold Telemark kulturfylket, med en stolt historie, kulturminner, og et yrende kulturliv.

Styret i Tønsberg Venstre har denne uken sendt sitt ønske for øvrige toppkandidater til nominasjonskomiteen i Vestfold og Telemark Venstre.

Slik ser den ut:

• Torgeir Fossli
  • Camilla Bilstad Johannessen
  • Raymond Henriksen
  • Tone Lind Jørgensen
  • Carl-Erik Grimstad
  • Kristin Clemmensen
  • Steinar Sæland.

Listen/kandidatene er ikke rangert.

Styret i Tønsberg Venstre