Kulturminister Abid Raja besøker Ålesund og Molde 12. og 13. juli

- Musea er viktige fordi dei fortel historia om kven vi er, og kven vi har vore, men det er òg naudsynt å tenkje på kva musea skal vere i framtida, seier Raja., Foto: Kulturdepartementet

Mandag 13.juli starter Molde internasjonale jazzfestival 2020. Kulturminister Abid Raja står for åpningen. Søndag 12.juli besøker han Ålesund. Begge steder blir det møter med lokale Venstrefolk

Ålesund 12.juli
Søndag blir det besøk i Borgundkaupangen som er del av Sunnmøre museum sitt anlegg i Ålesund. Videre blir det vandring i Ålesund sentrum og deretter båttur til Giske med besøk i lydstudio. Møte med Momentum avslutter programmet søndag. Møre og Romsdal Venstre deltar med fylkespolitiker Pål Farstad og nestleder Håvard Urkedal. Ålesund Venstre er medarrangør og deltar på arrangementene.

Abid Raja var på plass i Ålesund allerede lørdag, og besøkte da Atlanterhavsparken. Med seg hadde han en gledelig melding. Atlanterhavsparken er blant flere akvarier som får støtte fra regjeringens kompensasjonsordninger for kultur, idrett- og frivillighetssektor.

Mandag 13.juli i Molde
Molde internasjonale jazzfestival åpnes av kulturminister Abid Raja. Arrangementet for åpning har en annen karakter enn det vanlige opptoget, dette pga koronaen. Men stort er det at årets jazzfestival faktisk blir arrangert, og det er med stor glede at vår egen kulturminister står for åpningen.

Det vil senere på dagen bli arrangert møte med fotballklubben Træff om breddefotballen. Om kvelden arrangeres møte med lokale Venstrefolk. Fylkesleder Ragnhild Helseth deltar på vegne av Møre og Romsdal Venstre.

Tirsdag 14.juli vil kulturministeren gjøre en stopp på Hareid og besøke Ishavsmuseet på Brandal.

Kulturminister Abid Raja på besøk til Atlanterhavsparken
Atlanterhavsparken