Ledig stilling: Venstres stortingsgruppe søker en eller to traineer for høsten 2022

Stortinget
Venstres stortingsgruppe søker en eller to traineer. Stillingene har en varighet på mellom 6 og 16 uker, i perioden fra september til desember 2022.

Er du politisk engasjert og nysgjerrig på hvordan det er å jobbe med politisk kommunikasjon og rådgivning på Stortinget? Da er kanskje du vår nye trainee!

Vi søker en eller to personer som har gode samarbeidsevner, er løsningsorienterte og har evne til å arbeide både selvstendig og sammen med andre.

Venstres stortingsgruppe består av Venstre sine stortingsrepresentanter og ansatte, og arbeider med å fremme Venstres synspunkter på Stortinget og i offentligheten. Gjennom et opphold hos oss vil du få kjennskap til Stortingets indre liv og verdifull erfaring med politisk kommunikasjon og rådgivning. Som trainee hos oss i Venstres Stortingsgruppe vil du muligheten til å:

• Arbeide tett med både Stortingsrepresentanter og ansatte i Venstres Stortingsgruppe
  • Få varierte og spennende arbeidsoppgaver og praktisk erfaring med stortingsarbeid.

Arbeidet kan bla. bestå av:

• Følge en Stortingskomite og bidra til politikkutvikling
  • Bidra til synlighet i offentligheten for vår politikk
  • Bidra til interninformasjon i Venstre
  • Forberede og delta på arrangementer
  • Representere Venstre på møter med eksterne aktører

Fordelingen av arbeidsoppgaver vil gjenspeile kvalifikasjonene og varigheten på engasjementet, men i utgangspunktet vil du få fagpolitiske- eller kommunikasjonsfaglige arbeidsoppgaver eller en kombinasjon av begge deler. Vi vil tilstrebe å tilpasse arbeidsoppgavene etter din bakgrunn og interessefelt.

Stillingen som trainee har en varighet på mellom 6 og 16 uker, i perioden fra september til desember 2022. Varighet, tidsperiode og prosentbrøk for trainee-stillingen kan tilpasses. Stillingen kan kombineres med studier, men vi ønsker primært traineer i minimum 50%-stilling. Stillingen er lønnet etter avtale.

Søkere bør ha god kjennskap til politikk generelt og Venstres politikk spesielt, og svært god skriftlig framstillingsevne. Erfaring fra Venstre eller Unge Venstre er en fordel, men ikke en forutsetning.

Søknadsfristen er 30. juni. Søknad, CV og eventuelle referanser sendes til [email protected].

Dersom du har spørsmål om stillingene, kan du ta kontakt med Audun Bonde på tlf. 472 70 905 eller mail: [email protected].