-Venstre krever innovative og smartere kollektivløsninger

Stortingsrepresentant Alfred Bjørlo, fylkesleder Ragnhild Helseth, førstekandidat Pål Farstad, andrekandidat Lena Landsverk Sande, tredjekandidat Frank Stenløs og valgkampsjef Annika Brandal, Møre og Romsdal Venstre, Foto: Ingunn Strand

Kollektivsatsing er en svært viktig sak for Venstre. På fylkesårsmøtet kom det frem både i politisk uttalelse knyttet til verdiskapingsfylkene og ikke minst fylkesvalgprogrammet som ble vedtatt

Fra vedtatt valgprogram:
Møre og Romsdal Venstre mener at fylkeskommunen må være en pådriver for innovasjon og utvikling av bedre løsninger for kollektivtransport for å sikre mere sømløse og smartere løsninger. Særlig for unge og eldre må kollektivtrafikken imøtekomme behovene som gjelder i dag og fremover.

Venstre vil framover
Vår topptrio på lista til fylkestingsvalget Pål Farstad, Lena Landsverk Sande og Frank Stenløs, står klare for å kjempe fram sakene som årsmøtet vedtok. Venstre vil være pådriver for politikk som peker fremover, gir frihet og samtidig sikrer at ingen faller utenom. Selv om samferdsel og utdanning tar største del av kaka til fylkeskommunen, så vil Venstre også være et talerør for kultur og folkehelse.

tk.no 06.03.23