Spennende å følge Venstre i Eigersund

Marta med Guri
Johan Aakre

Venstre-leder Guri Melby deltok i helgen under fylkesårsmøtet i Rogaland Venstre i Haugesund. Det gjorde også Johan Aakre, Marta Styrnik Jørgensen og Gunnar Kvassheim fra Eigersund Venstre.

Partileder Melby fortalte eigersundsdelegasjonen at hun har forventninger om et godt Venstre-resultat i deres hjemkommune. “Jeg har registrert at Gunnar Kvassheim er foreslått som topp-kandidat på kommunevalglisten og at det ligger an til en liste med mange navn. Dessuten har Eigersund Venstre fått flere nye medlemmer. Dette gir et godt utgangspunkt for arbeidet fram mot valget”, sier Melby.

I Haugesund fikk Venstres partileder anledning til å hilse på Marta Styrnik Jørgensen (18) et av de nye medlemmene.

Fylkesårsmøtet vedtok program for fylkestingsvalget. “Det er gledelig at det ble full tislutning til forslaget Eigersund Venstre hadde spilt inn om omleggingen av fylkesveien gjennom Egersund”, sier Gunnar Kvassheim.

I Venstres fylkesvalgprogram står at det skal arbeides for en rask avklaring av hva som er det beste alternativet for omlegging av fylkesveien gjennom Egersund sentrum, og at det i samarbeid med kommunen skal lages en plan for snarest mulig realisering av omleggingen.

“Vi er også godt fornøyd med at det slås fast at Venstre avviser utbygging i Bjerkreimsvassdraget og andre vernede vassdrag. Det må vernes mer ikke mindre natur, og den målsetningen preger programmet som ble vedtatt”, sier Kvassheim.

I det nye fylkesvalgprogrammet til Venstre er det også med et punkt hvor det heter at det skal arbeides for å etablere en ny togtrase gjennom Drangsdalen.

(På bildet: Marta Stryrnik Jørgensen fra Eigersund Venstre fikk møte partileder Guri Melby når hun deltok på sitt første fylkesårsmøte.)