Klar for valgkamp etter Venstres landskonferanse 2023

På bildet er Are Folkestad, Stine Mari Liaset, Ragnhild Helseth, Annika Brandal, Lena Landsverk Sande, Håvard Urkedal og Pål Farstad, Foto: MR Venstre

Ledertrioen med Guri Melby i spissen og flere hundre positive Venstrefolk forøvrig møttes til landskonferanse på Hell hotel i Stjørdal 15. og 16.april. Fra Møre og Romsdal møtte åtte deltagere hvorav en fylkesordførerkandidat og fire ordførerkandidater. Rett plass å være for inspirasjon foran høstens kommune- og fylkestingsvalg

Tilstede var fylkesordførerkandidat Pål Farstad, ordførerkandidatene Lena Landsverk Sande (Vanylven), Håvard Urkedal (Ålesund), Annika Brandal (Hareid) og Are Folkestad (Ørsta). Videre deltok fylkesleder Ragnhild Helseth, Stine Mari Liaset fra Ørsta og Elise Tingvoll (Brussel Venstre/Molde), vara til landsstyret og medlem av internasjonalt utvalg.

Landsstyremøtet ble avholdt fredag 14.4. Der møtte fra fylkeslaget Ragnhild Helseth og Annika Brandal, og Lena Landsverk Sande som direktevalgt. Landsstyret vedtok fire valgløfter som ble offentliggjort på konferansen.

Venstres valgløfter

-Venstre vil stanse naturtapet i kommunene
-Venstre vil kutte prisen på månedskort med 250 kroner
-Venstre vil prioritere skolen slik at både lærere og elever får økt motivasjon