Valgliste 2023 Kristiansund Venstre

Framover med Guri, Foto: Ragnhild Helseth

Til valglista for Kristiansund har vi 37 gode kandidater med variert erfaringsbakgrunn. På topp står Tore Larsen og Carina Wollan Myhre. De to vil bli presentert i egne oppslag senere. Nedenfor kan du lese hele lista.

God og variert kandidtatliste for Venstre
Blant våre listakandidater finner du folk i alle aldersgrupper og med ulik yrkesbakgrunn. Noen med lang erfaring fra politikk, andre er nye i politikken, men representerer stor variasjon i karrierevei og med mye å tilføre fra sine ståsted innenfor næringsliv, helse, skole og kultur for å nevne noen viktige områder for Venstre sin politikk.

Venstre – listeforslag

Valgprogram kommer
Valgprogram er under arbeid, og allerede er en rekke saker klar. Vi lover å kjempe for helse, næringsliv, kultur, skole, natur, klima,transport og regionutvikling. Vi vil dekke opp lokale saker som er spesielt viktige for Kristiansund og Nordmøre, og som også er innenfor de tema som er valgt sentralt med natur, skole, næringsliv og kollektivtrafikk.

Venstres fire valgløfter
Venstre har i landsstyret 14.april vedtatt fire valgløfter for kommune- og fylkestingsvalget 2023 som alle viser Venstres vei FRAMOVER:

-Venstre vil stanse naturtapet i kommunene
-Venstre vil prioritere at både lærere og elever får økt motivasjon
-Venstre vil stille opp for lokalt næringsliv
-Venstre vil kutte prisen på månedskort med 250 kroner

Elleve partier stiller liste i Kristiansund
Venstre er altså et av elleve partier som stiller liste ved kommunevalget 2023 i Kristiansund. Vi mener vi har veldig gode kandidater som vi håper velgerne vil slutte opp om. Du kan se gjennom alle listene her.
Partilister kommunestyrevalget 2023 alle partier

Kilde: nettsida til Kristiansund kommune