Guri Melby på besøk under Moldejazzen

Guri Melby sammen med ordfører kandidat Frank Stenløs og fylkesordførerkandidat Pål Farstad, Foto: Ragnhild Helseth

Stor stas i Molde da Venstres partileder Guri Melby besøkte Molde under Jazzfestivalen fredag 21.juli. Byutvikling, kultur og reiseliv sto på programmet i tillegg til å møte lokallag og stå på stand. Tid til å oppleve jazzbyen ble det også sammen med Moldes ordførerkandidat Frank Stenløs og vår fylkesordførerkandidat Pål Farstad.

Kultur og byutvikling
Molde Venstre sto for gjennomføring av program ved besøket. Første post var Romsdalsmuseet med orientering ved direktør Hans Olav Solli om museets virksomhet og planer for jazzdokumentasjonssenter.

Deretter omvisning langs Sjøfronten, der ordfører Torgeir Dahl orienterte om Molde sitt store byutviklingsprosjekt. Neste møte var med Moldejazz ved festivalsjef Endre Volden, og dernest VisitNordvest med orientering ved reiselivssjef Torunn Dyrkorn.

Møte med lokallag i Romsdal
Representanter fra flere lokallag var samlet både på stand i Storgata og til felles lunsj i Molde rådhus. Der ble både lokale og nasjonale saker luftet.

Guri møtte pressen
Romsdal budstikke møtte opp ved Sjøpromenaden og har publisert et fint intervju med Guri.
Venstreleder på Moldebesøk rbnett 21.07.23

Venstrestand i Storgata
Mange var møtt opp av Venstrefolk fra lokallagene, blant dem fire ordførerkandidater; Frank Stenløs (Molde), Borghild Drejer (Hustadvika), Christians Holstad Lilleng (Haram) og Rita Rognskog (Aukra), sammen med fylkesordførerkandidat Pål Farstad. Ellers var blant andre Solveig Schütz med, (Sentralstyremedlem og moldenser), og fylkesleder Ragnhild Helseth.

Venstrestand i Storgata under Moldejazz 2023 sammen med Guri Melby.
Foran: Pål Farstad, Guri Melby, Monica Rishaug, Borghild Drejer, Frank Stenløs, Ragnhild Helseth, Elise Tingvoll.
Bak: Christian Holstad Lilleng, Frøydis Austigard, Rita Rognskog, Sigmund Julshamn, Frode Heimen, Frits Inge Godø og Hugo Tingvoll
Promenade langs Moldes sjøfront med Frank Stenløs, ordfører Torgeir Dahl, partileder Guri Melby, Pål Farstad og Solveig Schütz