Møt vår 2.kandidat: Lars O. Haugen

Foto: Per Christensen

Lars O. Haugen er 51 år, bor på Råholt og jobber som lærer. Hans hjertesak er flere kvalifiserte lærere og andre fagfolk til skolene. Lars har Odd Einar Dørum som forbilde, og er tydelig på at Eidsvoll trenger den grønne og liberale stemmen til Venstre i kommunestyret!

Hvorfor stiller du som listekandidat for Eidsvoll Venstre?

Fordi Venstre både har knallgod politikk i sitt eget program og et pragmatisk forhold til å få viktige saker og gode ideer gjennomført i samarbeid med andre. Eidsvoll trenger den grønne og liberale stemmen til Venstre i kommunestyret!

Hva er din viktigste sak?

At Eidsvolls barn og unge møter kvalifiserte lærere i alle skoletimer, og at både lærere og elever har gode støttespillere rundt seg.

Hva er den største utfordringen Eidsvoll har i årene fremover?

Å balansere vekst, tilflytting og utbygging mot naturvern, velferdstilbud og landbruksinteresser.

Hvorfor bør man stemme Venstre ved kommunevalget i Eidsvoll?

Fordi Venstre vil være en tydelig stemme i kommunestyret og en forkjemper for åpenhet, ryddighet og framtidsrettet politikk.

Har du et politisk forbilde?

Venstre-historien er jo full av modige mennesker som så urett og kjempet utrettelig og målrettet for å få slutt på den. I dag vil jeg nok trekke fram Odd Einar Dørum, som i sin tid rekrutterte meg til aktivt partiarbeid. En politiker som viser at et klart ideologisk standpunkt og praktisk, hverdagslig og menneskelig politikk kan gå hånd i hånd. Hans devise: Vi er ikke i blinde krefters vold, vi kan selv forme vår framtid.

Hva er dine interesser utenom politikken?

Veldig engasjert i lærerjobben, som kan være altoppslukende. Ivrig bruker av nærnaturen, ofte med bærspann, soppkurv og/eller fiskestang på denne tida. Kulturinteressert og glad i å reise.

Eidsvoll Venstres liste ved kommunevalget 2023