Meningsmåling: Sterk økning for Asker Venstre – fra 4,2% i mai til 9,3% nå

På bildet sees Asker Venstres førstekandidat ved kommunevalget, Elisabeth Holter-Schøyen, sammen med vår ungdoms- og andrekandidat Tobias Waage Bremnes., Foto: Jeppe Holter-Schøyen

Asker Venstre stiger markant i oppslutning ifølge dagens meningsmåling i Budstikka og Røyken og Hurums Avis. Med oppslutning økende fra 5,8 prosent i 2019 til 9,3 prosent nå. Dette gir håp om en vekst fra tre til fem mandater i kommunestyret.

Elisabeth Holter-Schøyen, vår 1.-kandidat ved kommunevalget, uttrykker entusiasme over resultatet og ser det som et lovende tegn for kommunevalget. – Det var utrolig morsomt, motiverende og spennende å motta melding om resultatet. Og selv om måling er måling så håper jeg jo den gir et signal på hvordan det blir, sier Elisabeth.

Oppslutningen om Asker Venstre har vokst raskt, for på meningsmåling i mai endte partiet på 4,2 prosent – altså under valgresultatet på 5,8 prosent i 2019. Målingen er utført av Sentio for Budstikka og Røyken og Hurums Avis i august.

Du finner artiklene i dagens aviser her – Budstikka hhv. Røyken og Hurums Avis.

Bli med og ta Asker framover. Bli medlem!