Venstre med doblet representasjon i bydelsutvalget, 2023 – 2027

Venstre gjorde et godt valg i Oslo og i Vestre Aker, og er svært glade for å ha gått fra en til to representanter i Vestre Aker Bydelsutvalg.

Bydelsutvalget ble konstituert 26. oktober. Samtidig undertegnet Venstre, Høyre og Fremskrittspartiet en samarbeidsavtale som skal sikre at vi kan starte det politiske arbeidet med en solid, grønn og liberal politisk plattform, som vi er enige om.

Skal arbeide for mer penger til skolene og Røatunnelen
Vi har nå fått et blågrønt byråd, med en plattform som gjenspeiler mye av Venstres politikk. Gruppen i bydelsutvalget ser frem til å samarbeide med Venstre i bystyret og byrådet om å løfte saker som er viktige for Vestre Aker.

Noen av de viktigste punktene vi er enige om i plattformen er å:

– jobbe for at skolene våre skal få bedre grunnfinansiering, slik at de har mer handlingsrom og ikke må velge mellom analoge og digitale undervisingsmidler.
– forgrønne bydelen vår, arbeide for gode bydelssentrum, få til bedre bevaring av Husebyskogen og området rundt Mærradalsbekken.
– videreutvikle Hovseterløftet.
– sikre kvalitet og valgfrihet i eldreomsorgen.
– gjennomføre Røatunnelen.

Du kan lese hele Husebyplattformen her: Husebyplattformen Politisk bydelsplattform Vestre Aker bydelsutvalg 2023-2027

Har fått gjennomslag for posisjoner

Ingvill Elvestad Meltvedt, leder i Vestre Aker Venstre, blir nestleder i bydelsutvalget, mens Agnes Grutle Brande blir nestleder i arbeidsutvalget, og gruppeleder for Venstres representanter i utvalg og komiteer.

Agnes Grutle Brande (til venstre) og Ingvill Elvestad Meltvedt

Torfinn Lødøen Gaarden blir nestleder i komiteen for Helse, eldre og velferd (HEV), der han også var medlem i forrige periode, Elin Bashevkin representerer Venstre i komiteen for Byutvikling, miljø, samferdsel og næring (BMSN), og Astrid Brodtkorb skal sitte i komiteen for Kultur, skole, oppvekst, frivillighet og idrett (SKOFI). Dermed har vi fått kompetente og erfarne representanter inn de organene der vi skal jobbe for å få satt Venstres politikk ut i livet.

Les om plattformen vår hos Akersposten her: https://www.akersposten.no/disse-skal-styre-vestre-aker-roatunnelen-er-utrolig-viktig-for-oss/s/5-142-132533

Se også program for Vestre Aker Venstre 2023-2027 her: Program for Vestre Aker Venstre 2023-2027 – Vestre Aker Venstre