Til innhold

Hadsel

Vi i Hadsel Venstre ønsker en kommune folk vil like å komme til, elske å bo i og forlate med et tungt hjerte. Våre hovedfokus for 2019-2023 er på å sikre en verdig og god alderdom, en trygg og god oppvekst for våre barn og ungdom og en kommune som sikrer gode vilkår for små- og mellomstore bedrifter.  Les mer om dette i utdraget fra vårt program, som dere også finner på denne siden 🙂

• Sats på skolen.

Barn lærer mer når de har det bra. En god skole er en skole der barna trives. Alle barn fortjener lærere som gir dem mulighet til å velge sin egen framtid.

• Flere nye jobber.

Det må bli lettere å skape arbeidsplasser der du bor. Venstre støtter gründere og småbedrifter. De som våger å satse skal ha like rettigheter som andre arbeidstakere.

• Ta vare på naturen.

Vi bor i et land med fantastisk natur. Den har lagt grunnlaget for vår velferd. Men naturen er sårbar. Derfor vil Venstre ta vare på miljøet. Vi vil gjøre det lett og billig å leve miljøvennlig.

• På lag med framtida.

Venstre er Norges sosialliberale parti. Vi vil at våre barn og barnebarn skal ha minst like gode og trygge liv i morgen, som vi har i dag. Derfor er Venstre på lag med framtida.