Valgkampåpning med musikk og politikk

Møre og Romsdal Venstre sin valgkampåpning i Kristiansund sto i solens tegn lørdag 17.august. Med pølser på grillen, musikk og blå himmel over det grønne Venstreteltet ble tonen satt for de kommende hektiske ukene frem til Stortingsvalget 9.september. Førstekandidat Pål Farstad og nestleder i Venstre Ola Elvestuen holdt appeller og lokallagene støttet opp.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Pål Farstad holdt appell

Foto: RH

Pål Farstad sa i sin appell at felles høgskole for Møre og Romsdal med campus i Volda, Ålesund, Molde og Kristiansund var en hovedsak for ham og Venstre. Videre kom han inn på næringsvirksomhet i dag og for fremtiden. -Petroleum vil være viktig fremover, samtidig som det må satses mye mer på å utvikle nye næringer. Arbeidet med å realisere nytt opera- og kulturhus for Kristiansund vil være en tredje viktig oppgave for ham å ta med seg på Stortinget.

Ola Elvestuen med Appell

Foto: RH

Nestleder Ola Elvestuen understreket Pål Farstad sin kompetanse og sa at Nordmøre, Møre og Romsdal og Venstre trenger Pål Farstad på tinget!

Elvestuen ga også tilkjenne god kjennskap til Kristiansund både som oljeby og kulturby, og så viktigheten i å balansere petroleum og nye næringer, og videreutvikle kultursatsingen, der Vågen spesielt ble nevnt.

Tidligere på lørdag var Pål Farstad og Ola Elvestuen tilstede på Molde Venstre sin stand, og holdt appeller der.

Tidens Krav sin omtale av valgkampåpningen leses her

Lokallagene fra Averøy, Gjemnes og Smøla var møtt fram sammen med Kristiansund Venstre, og støttet opp om Pål på Tinget. Tommelen opp for et flott arrangement i regi av lokallaget i Kristiansund!

Jarle Haga fra Averøy Venstre sammen med Tord Nygaard og Odd Williamsen fra Kristiansund

Foto: RH

Fylkesleder Ragnhild Helseth og lokallagsleder i Smøla Venstre Tove Norøm Rokstad

Foto: OW

Gruppa Crumbs of Dignity spilte ypperlig, og lokallagsleder i Kristiansund var grillsjef og serverte gourmetpølser.

Det var mange mennesker på Rådhusplassen i finværet, og mange stoppet opp for å slå av en prat, eller komme med innspill om saker de var opptatt av.

Grillsjef og lokallagsleder i Kristiansund Andreas Sandvik (th) og Elisabeth Fashing

Lyttende tilhørere

Foto: RH

Dagen ble avrundet med at Liv Elin Alnæs Vikene inviterte til Balldagene i Sveggen, der Pål Farstad og Ola Elvestuen, rådgiver Audun Rødningsby og fylkesleder Ragnhild Helseth overvar Triathlon mellom de politiske partiene i Averøy. Og gjett hvem som vant: Averøy Venstre!

Pål, Ola og Audun på broa over Sveggsundet i Averøy

Averøy Venstre sitt lag, fv. Jostein Haga, Frode Ressem og Knut Evert Øksenvåg