Valgteknisk samarbeid i Alstahaug

Alstahaug Venstre inngikk torsdag kveld et valgteknisk samarbeid med Ap og FrP. Bård Anders Langø blir ordfører og Hanne Nora Nilssen blir varaordfører. “Valgresultatet ga et tydelig signal om at velgerne i Alstahaug ønsket et skifte, og det har vi nå fått til”,sier leder i Alstahaug Venstre, Frode Bjørgo. Videre sier Bjørgo: “Dette er en god avtale som kommer til å sikre mye Venstre-politikk de kommende årene i Alstahaug”.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Det er ikke laget en felles plattform bestående av felles politisk program, men derimot en fordeling av verv i et valgteknisk samarbeid. Arbeiderpartiet får ordføreren, mens Hanne Nora Nilssen fra Venstre blir varaordfører.

“Vi i Venstre vil gratulere Bård Anders Langø med ordførerkjedet. Gjennom forhandlingene de siste ukene har vi møtt en tydelig, men lyttende leder som vi er helt sikre på vil gjøre en god jobb for Alstahaug kommune de neste fire årene” avslutter Bjørgo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**