Til innhold

Margrethe Prahl Reusch

Byutviklingen ikke skal skje på bekosting av arealer og muligheter for rekreasjon.

Margrethe Prahl Reusch ble valgt inn for Venstre i kommunestyret i Skedsmo ved valget i 2015. I tillegg har fast plass som medlem av hovedutvalg for tekniske tjenester. Hun er 36 år gammel, bor på Skjetten og jobber som undervisningsinspektør i barneskolen. Som ansatt i skolen, er selvsagt skole og utdanning blant hjertesakene. Det å kunne bidra til barns oppvekst og utvikling er virkelig noe som gjør arbeidsdagen spennende og viktig. Ved siden av jobb tar Margrethe for tiden en mastergrad i utdanningsledelse.

I tillegg er Margrethe svært engasjert i dyrevern og dyrevelferd. Margrethe har idag en tidligere gatehund fra Thailand, men hun har tidligere vært fostermamma til hunder gjennom omplassering her hjemme også. I forlengelsen av engasjementet for dyrene og barna, har hun også en iver etter å ivareta natur- og kulturlandskapet.

Naturen er en unik arena for læring og rekreasjon. Margrethe har selv vært så heldig å vokse opp i skogkanten med en svært aktiv familie. Dette unner hun også fremtidige generasjoner å kunne oppleve. Det er viktig at byutviklingen ikke skal skje på bekosting av arealer og muligheter for rekreasjon.