Til innhold

Roger H Lohne

I Fredrikstad er folk utrolig blide, glade og flinke til å hilse, slå av en prat og bry seg om hverandre. Jeg er også imponert over gründermiljøet og næringslivet i regionen.
Roger er innflytter til Fredrikstad, men har bodd i Østfold siden 2004. Med jobb i Oslo tok han et verdivalg for noen år siden og slo rot i Norges fineste by, – nemlig Fredrikstad. Her føler han seg godt mottatt og integrert i lokalsamfunnet gjennom sin interesse for
  • arbeids- og næringsliv
  • skole og oppvekstsvilkår
  • kompetanse- og seniorpolitikk
  • idrett, kultur- og friluftsliv
  • miljøet på land, langs kysten og i sjøen
Roger har befalsutdanning og er reserveoffiser i Forsvaret, har utdanning som økonom og markedsfører ved BI/NMH, samt en bachelor i organisasjon og ledelse. I tillegg har han erfaring fra forenings- og organisasjonsliv, representasjoner og styreverv. I dag jobber Roger i NAV hvor han leder en HR-gruppe, jobber med organisasjonsutvikling og lederstøtte.
Med bakgrunn som gründer, leder og rådgiver i næringslivet ønsker Roger å gi noe tilbake til Fredrikstad og Østfold. Sammen med Venstres partiprogram og grunnverdier om frihet, fellesskap og samarbeid legges et godt grunnlag for et rikere og bedre fellesskap med mulighet for bedre gjennomslag av Venstres politikk lokalt og regionalt.

Nestleder i Fredrikstad Venstre.