Asker Venstre støtter Abid Q. Raja som 1. kandidat

Asker Venstre gir sin støtte til Abid Raja på førsteplassen, og støtter dermed nominasjonskomiteens innstilling. I tillegg vil Asker Venstre foreslå Askers Ingvild Tautra Vevatne på andreplass. Ingvild har 20 års erfaring med politisk arbeid for Venstre lokalt, regionalt og nasjonalt. Kombinasjonen av Abid og Ingvild på topp bidrar både til fornyelse og erfaring.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Asker Venstre vil på nominasjonsmøte gi sin støtte til Abid Q. Raja. Vi mener han er den beste kandidaten for å vinne stemmer for Venstre ved Stortingsvalget. Abid Q. Raja har opparbeidet seg til en politiker av nasjonalt format, og er en tydelig og klar samfunnsdebattant, som vil fylle rollen som nasjonal og regional kandidat fra første dag. Borghild Tenden har gjort en meget god jobb på Stortinget, men tiden er nå inne for fornyelse. Vi mener Abid Q. Raja nå må på tinget.

Abid Q. Raja

Foto: Venstre

Nominasjonskomiteen har kun foreslått to representanter fra Asker på listen, og da kun på plass nr. 8 og nr. 19.

Et godt valgresultat i Akershus avhenger av et godt valgresultat i Asker og i Bærum. Asker Venstre vil foreslå Ingvild Tautra Vevatne på 2. plass.. Vi mener kombinasjonen av Abid på topp, og en kjent og erfaren lokal- og regionalpolitiker fra vest, er en god løsning.

Ingvild Tautra Vevatne

Foto: privat

Asker Venstre vil komme tilbake til ytterligere forslag til kandidater fra Asker.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**