Uttalelse fra leder

De fleste av dere har vel nå fått med seg at styret i Andøy Venstre er blitt reorganisert i et ekstraordinært årsmøte som følge av at Torbjørn Houge og Marthe Strickert snart forlater kommunen for å flytte sørover. Det er en kjensgjerning at flinke folk som regel blir head-huntet til nye jobber — så har også skjedd i dette tilfellet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

Andøy Venstre Logo

Foto: Andøy Venstre

Gjennom flere år har jeg hatt et utrolig godt samarbeid med begge to. Vi har alle tre sittet sammen i styret i Andøy Venstre i denne tiden og siden Marthe også har vært fast kommunestyremedlem for Venstre i Andøy kommune og jeg vararepresentant, var samarbeidet her- oss mellom — svært godt.
Jeg er i tillegg medlem av Forsvarsutvalget i Andøy kommune. Arbeidet her har vært krevende — med pågående omstilling i Forsvaret, innkjøp av nye kampfly og lokalisering av kampflybase etc. Forsvarsutvalget arbeider i all hovedsak opp mot Stortinget og spesielle komiteer samt de enkelte stortingsgrupper. For meg var det derfor svært nødvendig å kunne jobbe tett og godt sammen med Torbjørn i disse sakene. Jeg mener å vite at vårt syn og diverse innspill på dette området er blitt lagt merke til sentralt.

Rundt midten av juli vil familen Marthe, Torbjørn og Magnus forlate Andøy og setter kursen mot sitt nye bo/hjemsted — Trondheim. Både Andøy Venstre og Andøy kommune mister dermed to sterke ressurspersoner. Dette beklager vi, men Andøy Venstre vil allikevel takke dere for den betydelige innsatsen dere har lagt ned her oppe og ønske dere alt mulig godt i deres nye tilværelse.

For oss andre gjenværende venstrefolk, er det bare å brette opp ermene — om ikke lenge er det nytt kommunevalg.

Karl Rasmus Dahle
Leder Andøy Venstre