Legger vekt på frihet, miljø og gode oppvekstvilkår

Respekt for ulikhet og tydelig miljøprofil ligger bak partivalget til Frogn Venstres ungdomskandidater Martin Furru Vold og Ole Knardahl.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ole Knardahl og Martin Furru Vold

Foto: Siw Fjelstad

Et liberalt miljøparti appellerer til de to yngste på Venstres liste i kommunevalget 2011. Begge er 18 år og førstegangsvelgere når valget skal avgjøres i september, og har klare meninger om hva som er viktig i politikken.

-Vi må hindre nedhogging av marka, og bevare det grønne i kommunen, sier Martin Furru Vold fra Sogsti, som har brukt mye tid på skole i det siste året på Frogn VGS, men nå gjerne vil bruke tid på å påvirke utviklingen i Frogn kommune.

Ole Knardahl fra Nordre Frogn er også opptatt av hva tilgang på skogen, fjorden og det særpregede miljøet i Drøbak betyr for folk. Han har et år igjen på idrettslinja på Frogn VGS og er også opptatt av at kommunen skal legge til rette for en god oppvekst i Frogn.

-Det er viktig med gode lærere som bryr seg, og ikke minst at skolene har gode rådgivere, helsesøstre, og et hjelpeapparat når det skjærer seg, som det kan gjøre for alle av og til, sier Ole, og peker på at de ungdomsklubbansatte ser ungdommen og er viktige for å forebygge uønskede hendelser.

Ungdomskandidatene ser klare sammenhenger mellom trivsel og frivillig innsats, og at hvis folk trives, vil de gjerne gjøre noe for fellesskapet. I den forstand mener de det er viktig at kommunen «huser» kulturlivet. Når det gjelder trivsel er det også et annet behov det etter mange år er på tide å dekke.

-Vi må gjennomføre planene om badeanlegg på Seiersten, avslutter Martin.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**