– Ikke la RV og AKP få overta makten i Oslo!

Venstres gruppeleder Leon Bodd advarer velgerne mot sosialistisk flertall i Oslo med RV og AKP på vippen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 21 år siden.**

– Dersom dagens meningsmålinger slår til på valgdagen, risikerer Oslos velgere å våkne opp til et sosialistisk flertall der Rød Valgallianse og deres fordekte marxist-leninistiske bakspillere i AKP vil få avgjørende innflytelse over byens utvikling. Det vil være dypt tragisk om Oslo i de nste fire årene skal bli styrt av et sosialistisk byråd som regjerer på RVs og AKPs nåde. Dette sier Venstres gruppeleder Leon Bodd i en kommentar til meningsmålingen i NRK Østlandssendingen som viser et knappest mulig sosialistisk flertall i Oslo.

Venstres gruppeleder sier at alternativet til et sosialistisk skrekkscenario er et ikke-sosialistisk flertall med Venstre på vippen. Et slikt ikke-sosialistisk flertall vil fortsette arbeidet med å forbedre kollektivtrafikken og velferdstjenestene, kombinert med fortsatt satsing på skolerehabilitering og en fornuftig næringspolitikk.

– Nå må alle ikke-sosialistiske velgere i Oslo komme seg opp av sofaen og begi seg til valgurnene på mandag. Det er nå det gjelder, og meningsmålingene viser at en stemme til Venstre kan bidra til å vippe flertallet i bystyret tilbake i favør av et ikke-sosialistisk flertall, sier Bodd.

Venstres gruppeleder Leon Bodd tror at Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti er såpass oppsatt på å komme tilbake i maktposisjon etter nesten syv år utenfor, at de vil svelge nær sagt ethvert krav fra ytterste kommunistisk hold for å få tilgang til byrådsmakten. I en slik situasjon vil Oslos borgere og innbyggere bli taperne, uttaler Leon Bodd (v) til slutt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 21 år siden.**