Bli med i Oslo Venstre

Meld deg inn i Venstre og bidra til at Oslo Venstre får gjennomslag for mer grønn og liberal politikk

Du kan være medlem av et politisk parti på flere måter. Mange velger å betale kontingent hvert år og følger med på Venstre når det passer og når de har lyst. Andre deltar på få eller mange aktiviteter. Noen påtar seg verv i lokale styrer eller stiller til valg på Venstres liste. Dersom du vil være med på å påvirke Venstres politikk er det mulig om du er aktiv eller ikke.

Uansett hvilket medlem du ønsker å være, er det både gøy og givende å være en del av Venstre. Våre medlemmer er uansett uvurderlige – gjennom medlemskapet støtter du en politikk vi har tro på. Derfor vil vi i Venstre ha med nettopp deg!

Meld deg inn i Venstre

Slik kan du bidra

Å være frivillig i Venstre innebærer alt fra å stå på stand, gå dørbank, til å delta på rushtidsaksjoner, postkasseaksjoner og andre aktiviteter. Du bestemmer selv hvor mange og hvilke aktiviteter du ønsker å delta på. Har du mulighet til å bidra en times tid, utgjør det stor forskjell for at Venstre skal være synlig.

Betal kontingent

For å bli og fortsette å være medlem av Venstre må du betale kontingenten hvert år. Fakturaen sendes ut i februar per brev og e-post, men du kan også enkelt betale kontingenten på Vipps (#648125) eller via Venstres betalingssystem.

Kontingentsatser 2024
Yrkesaktive: 395,-
Studenter/Ikke-yrkesaktive: 195,-
Medlemmer av Unge Venstre: 100,-

Gi et valgkampbidrag

Du kan også støtte Oslo Venstre ved å gi et valgkampbidrag. Det kan gjøres enten på Vipps #85444 eller til kontonr. 1602.48.20576. Alle bidrag, små og store, settes stor pris på og går til å gjøre Oslo til en grønnere, friere og rausere by. Send e-post til [email protected] hvis du har spørsmål.

Din side

Om du skal endre kontingentsats gjør du dette under «Medlemstype» på din side. Er du usikker på om du har betalt kontingent? Det kan du sjekke på din side eller send en e-post til [email protected] og spør.

Slik fremmer du en politisk sak

Som medlem i Oslo Venstre er du også med på å endre Venstres politikk. Selv om man som medlem ofte er enige i mye av Venstres politikk, er det få som er enige i alt. Gjennom å delta i debatter i sosiale medier, i møter og fremme forslag er du med på å endre hva Venstre mener. Les mer om å fremme forslag her.

Nyhetsbrev

Oslo Venstre sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i måneden. Vi skriver om aktuelle saker i Oslo, hva Venstres representanter i bystyret holder på med og aktiviteter og arrangementer du kan delta på. Meld deg på her.

Sosiale medier

Oslo Venstre har en facebookside hvor vi deler viktige politiske saker og inviterer til arrangementer du kan delta på. Følg oss på facebook. I tillegg har vi en intern facebookgruppe der du kan delta i interne debatter og diskusjoner.