Årsmøte Buskerud Venstre 3. til 4. februar Lampeland i Flesberg

Buskerud Venstre holdt sitt årsmøte på Lampeland hotell i Flesberg kommune. Det var samlet 39 delegater fra lokallagene, og vi fikk besøk av Borghild Tenden, vår fylkesfadder. Hun er stortingsrepresentant og nestleder av Transport og kommunikasjonskomiteen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hallvor Lilleslett og Borghild Tenden

Foto: Stine B. Osnes

Bildet: Leder Hallvor Lilleslett og Borghild Tenden Lørdag startet Borghild Tendenmøtet med motiverende ord foran valget i år. Hun ga også innblikk i hverdagen til en stortingspolitiker og hvordan stortingsgruppen jobbet. Hun tok med seg en del innspill fra salen, blant annet problematisering av at biodieselproduksjon spiser av matjord, og at veiene i Buskerud mange steder er rett ut farlige.

Etterpå fikk vi en grundig gjennomgang av tankene bak utkastet til Venstres nye prinsipprogram, av en av medlemmene i programkomiteen.

Vi behandlet vedtektsendringer, forslag til endringer i Venstres utkast til nytt prinsipprogram, forslag til endringer i Venstres skolepolitiske manifest, suppleringsvalg i AU, valg av delegater til Venstres landsmøte og diskuterte hvorvidt fylkeslaget skulle ansette valgkampsekretær eller ikke. Det ble vedtatt at vi skulle være med og dele valgkampsekretær med Oppland, Akershus og Hedmark, Christoffer Biong. Han skal jobbe frem til valget, og starter ganske raskt.

Lørdag kveld var det tre retters middag med kulturelt innslag. Det var Kongsberg som stod som årsmøtevert denne gangen, og hadde fått tak i utrolig dyktige Eva Tovsrud Knutsen og Helge Knutsen, medlemmer av Kongsberg viseklubb, som underholdning denne kvelden. De både spilte viser på gitar og munnspill og parodierte. Bilder følger under.

Kulturårsmøte3

Foto: Asgeir Osnes