Karsten Gjefle

1. Kandidat for Venstre i Bydel Nordstrand, leder av
Nordstrand Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Hjertesaker: Rydde opp i bydelsøkonomien, oppgradere grøntarealer og verne Nordstrandskråningen

Vår bydel er i et økonomisk uføre som det må gjøres noe med. Vi kan ikke fortsette med store underskudd år etter år. Et styrket Venstre etter valget skal bidra til god styring av bydelen slik at vi skaffer oss økonomisk handlefrihet til å kunne satse på omsorg og oppvekst. Venstre støtter frivillig innsats og de lokale aktiviteter som gjør vår bydel til et godt sted å bo.

Karsten lover at Venstre skal jobbe aktivt for å utvikle kulturtilbudet, bevare særpreget i bydelen og bevare de grønne områder. Nordstrandskråningen må vernes. Fortettingen skal skje på befolkningens premisser og ikke spekulantenes. Barnehagedekningen skal bedres, skole og fritidstilbud for barn og unge er blant sakene han er spesielt opptatt av.

Karsten er 40 år – bor på Bekkelaget med sin kone og to gutter på 8 og 1 år.
5 år med internasjonal bistand i Afrika har gitt Karsten et internasjonalt perspektiv uten å glemme den lokal forankringen. Vel hjemme etter en periode som bistandsarbeider har han arbeidet som prosjektrådgiver for EU-prosjekter innen utdanning.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**