Strålende fornøyd med landsmøtet

Leder i Tromsø Venstre, Jonas Stein Eilertsen, er strålende fornøyd med helgens landsmøte — Det er klart at partiet er i sterk vekst og har utviklet mye god politikk. Under Sponheims TV-sendte tale, fikk Venstre 11 nye innmeldinger sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Troms Venstre har hatt 5 delegater på Venstres landsmøte i Bergen fra 13-15 april. I tillegg til leder Roar Sollied, har Tone Rasmussen (Harstad), Tove Smevik (Lenvik), Øystein Nilsen (Tromsø) og Jonas Stein Eilertsen (Tromsø) deltatt.

Øystein Nilsen

Foto: Roar Sollied

– Venstre er best på skole og best på miljø! Vi har vedtatt et skolepolitisk manifest som setter fokus på kunnskap og den kompetente læreren. I tillegg har vi lansert en lokal klimakampanje, "Framtiden kan bli en ren fornøyelse", sier Øystein Nilsen

– Nå er alt klart for landsstyremøtet i Tromsø 9-10 juni. Hele partiledelsen gleder seg til å komme til Nord-Norge, forteller han.

Venstre er på god vei til å snu i EU-saken. Det er EU-tilhenger og leder i Tromsø Venstre Jonas Stein Eilertsen veldig glad for

Jonas Eilertsen

Foto: Roar Sollied

– Jeg ble rørt da jeg hørte Lars Sponheims tale om EU. Han snakket om sin fascinasjon for fredsprosjektet EU, solidaritet med Øst-Europa og behovet for overnasjonale løsninger på viktige utfordringer. Sponheims uttalelser om EU, viser at Venstre vil være det mest spennende partiet å diskutere EU. Jeg tror Venstre vil bli et ja-parti i 2009, sier Eilertsen.

Venstre åpner nå også for fri fildeling, noe som vil gjøre det lovlig å laste ned mp3-filer

– Man kan ikke ha et lovverk som gjør hundretusenvis av ungdom til kriminelle. Ny teknologi gir kunstnere og forbrukere enorme muligheter, men skaper samtidig nye utfordringer. Balansen mellom samfunnets og forbrukernes behov for åpenhet, tilgjengelighet og spredning av åndsverk, og kunstnerens krav på anerkjennelse og vederlag, må bedres, avslutter Jonas Stein Eilertsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**