Kjære ordfører Christian Hinze Holm

jeg skriver åpent brev for å be deg ta personlig kontakt med din partifelle miljøminister Bjørnøy. For miljøvernere er det komplett uforståelig at Bjørnøy på den ene siden sier nei til å gjøre steinfyllingen på Horgen til næringsområde, fordi E6 skal ha en miljøsone, for deretter å tillate et område større enn 800 dekar i Holtskogen omregulert til næring.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Som Nesoddboer ser du godt hvilket inngrep i selve indrefileten i våre kommuners felles skogområde dette betyr. Et område tilsvarende 10 fotballbaner, som skal inneholde lagerbygninger, kutter blant annet skiløypa vår til Bølerhytta og flere kjente vilttråkk.

Av erfaring vet jeg at statsråder ikke har tid til å gå i detaljer i alle saker, men er nødt til å stole helt og fult på administrasjonen. Særlig når det er opposisjonen i Stortinget som fremmer innvendinger, slik Odd Einar Dørum har gjort i denne saken.

Jeg ber deg derfor på det innstendigste om å ta en personlig prat med Bjørnøy for å få henne til å sette seg inn i denne spesielle saken, før Frogn Nordmark tilføyes ubotelig skade,
med vennlig hilsen

Terje Johansen