Opprusting av kommunale strender

Venstre foreslo 200.000,- til kommunale strender, men manglet støtte fra de andre partiene. Likevel: 100.000,- går til opprusting av Corntin og Skråvika ved Stavern

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

I kommunestyret 20. juni foreslo Venstre at kommunen skulle bruke 200.000,- til opprusting av de kommunale strendene. Dette er områder som viser Larvik kommune fra sin beste side, til glede for både innbyggere og tilreisende.

syden

Det var bare SV som støttet forslaget, men ved en lykketreff fant man 100.000,- som vil bli brukt til Corntin og Skråvika i Stavern. Disse midlene var, etter et Venstreforslag i desember, satt av til opprustning av Nalumstranda. Det var bare det at denne stranden ikke er kommunens, og i tillegg er den fredet. Etter samråd med Jørgen Olsvoll, leder for park og idrett, kom man frem til en omdisponering i Staverns favør.

Arbeidet vil starte umiddelbart og arrangør for Stavernfestivalen, Roger Albin, er involvert. Man ser for seg en opprensking av Skråvika – kanskje med rullestolrampe (et tidligere Vensteforslag) og sandvollyballbane. Gjerne i samarbeid med dugnadsvillig ungdom. Når det gjelder Skråvika og Doktorstranden (heter den egentlig det?) så har både Albin og Olsvoll ideer som sikkert vil glede små og store badegjester.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**