Klar – ferdig – pakkedugnad!

Den store pakkedugnaden av valgmateriell til Hurums innbyggere gikk av stabelen 15. aug. 25 entusiastiske partifolk av alle valører stilte til dyst med godt humør og innsatslyst. Aldersspennet var stort, fra 20-åringer til 80- åringer. Alle var positive til initiativet fra Venstre om å sende ut sammen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Geir og Frp-gutta

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Stemningen var god og alle jobbet hardt; man skulle tro vi jobbet på akkord! Og det gjorde vi for så vidt. Det tar sin tid å pakke 3695 sendinger med valgmateriell. Det er nemlig tallet på husstander i Hurum.

Entusiastisk dugnadsgjeng

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Å sette på klistreetiketter, putte partiprogrammer i konvolutt og klistre igjen tar sin tid. Oppstart var kl. 18 og de siste gikk ikke hjem før kl. 23. Folk tok seg så vidt tid til en kaffekopp før det var på’n igjen. Samarbeidsånden var upåklagelig.

GT og Frp-gutta

Foto: Finn Dale Iversen

De som så trodde at jobben var gjort, tok feil. Neste dag stilte Gunn-Torill Homme Mathisen, Marianne Arctander og to gode hjelpere fra SV opp, Runa og Torger Ugstad, i tillegg til Hurum veldig unge Venstre, på det gamle postkontoret på Klokkarstua. Mål: Opptelling, pakking, bunting og merking av det som totalt ble 94 kolli! Ingen kolli kunne være mer enn 6 kg. Og det tok jo sin tid. Det kom godt med at vi hadde noen små hjelpere som hjalp til. Deretter var det å stable 3 biler fulle og sette kursen mot Sætre postkontor der sendingene skulle leveres. Med stor velvilje fra Postkontorets ansatte gikk innleveringen som smurt.

Ferdig!

Venstres Bjørn Lindvig

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Primus motor Gunn-Torill Homme Mathisen og valgkampansvarlig i Venstre Bjørn Lindvig puster lettet ut etter utført oppdrag. Planlegging og gjennomføring har tatt en del tid for de to, men de er svært fornøyd med resultatet: Hurums innbyggere får valgmateriell fra alle partier i en og samme konvolutt i postkassen sin. En spesiell takk rettes til SVs Runa og Torger Ugstad som brukte sin fridag til forsending av valgmateriell!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**