På sykkel for fred — og miljø

Tore Nærland hadde endelig lagt en av sine turer til hjemlige trakter på Jæren, og lørdag 18. august syklet tilsammen 22 personer til Knudaheio, Garborgheimen og Bryne. Temaet for turen var fredsarbeid, og Ole Kopreitan holdt appeller alle stedene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

På søndagen var Jon Arne Silgjerd med på sykkelrittet, og på en stans på Våland Museum på Nærbø ble det holdt appell av Ole Kopreitan. Jon Arne Silgjerd (V), leder av Aksjon Jærvassdrag, orienterte om arbeidet med å rydde opp i forurensningene av vassdragene på Jæren samt endel om tilrettelegging for friluftsformål ved og langs vassdragene. Et langsiktig mål må være å få til stier eller kanskje til og med sykkelstier langs vassdragene fra hav til hei – knyttet sammen med de fantastiske friluftsområdene vi har langs Jærstrendene. Da vil vi få de flotteste friluftsområdene i landet …..

Etterpå fortsatte rittet gjennom Hå kommune til Hå Gamle Prestegard der Ole Kopreitan holdt en fredsappell og videre til Bryne torg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**