Vi har høyere ambisjoner enn 2,9%

Dagens meningsmåling i Drammens Tidende viser en oppslutning for Venstre på 2,9% – en fremgang på 1,3% siden målingen i juni 2007. Drammen Venstre har større ambisjoner enn dette.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Venstre har satt seg ambisiøse mål fremfor høsten kommunevalg i Drammen. Målsettingen er tre representanter i Bystyret i perioden 2007 – 2011. Dette vil kreve rundt 6% av stemmene – litt opp fra stortingsvalget i 2005. Venstre har i dag en representant i Bystyret etter at vi fikk 1,4% av stemmene ved forrige kommunevalg. I perioden 1997 – 2001 var ikke Drammen Venstre representert i Bystyret.

Inger Falch Johannessen

Foto: Asgeir Osnes

Dagens Venstre representant i Bystyret er Inger Falch Johannessen.

Vi føler vi er i medvind
Etter de debatter vi har deltatt i og på våre stands rundt i byen får Venstre mye positiv oppmerksomhet. Spesielt er det mange unge som tar kontakt med våre medarbeidere ute på stands hvor de stiller mange konkrete og interresante spørsmål. Dessverre er det ikke alltid like lett å gi gode og korte svar. Samholdet mellom medarbeiderene på de politiske stands er forøvrig god.

Venstre fører også valgkamp via Internett
Drammen Venstre har tatt i bruk Internett i valgkampen. De siste dagene har nærmere 400 besøkt våre hjemmesider hvert døgn. Høydepunktet var da VG la ut bloggen til Drammen Venstre som dagens blogg. Noe over 5 000 besøkende var da innom bloggen/Internettsidene våre.

Oslo Venstre får 10,8%

Tom Hedalen