Lierstranda -igjen!!

Frp og Høyre forsøker å påberope seg ansvaret for Lierstranda utviklingen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Petter Øijord (Grønn Hverdag)

Foto: Claus Haals

På befaring i indre Drammensfjord med Petter Øijord, som sitter på en unik kunnskap om miljøet i og langs fjorden i Lier og Drammen.

Lier Venstre har ikke lyst til å bruke mye tid på å krangle om hvem som er for en positiv og miljøriktig utvikling av Lierstranda.
Men vi har lyst til å friske litt opp i hukommelsen til de respektive partier.
Venstres kommunestyrerepresentant på 70-tallet, Johan Brun, fikk opp øynene til resten av lokalpolitikerne og dermed stanset fullstendig rassering av Lierstranda.
På 90-tallet spøkte det igjen for området og innbyggerne nektet å la seg flytte. Det pekte seg ut 3 politiske konstellasjoner: SV og Venstre som ville ha en helt ny og grønn utvikling både av havn og Lierstrand, Høyre som trengte tenkepause for å evt. revurdere og Ap, Sp, Frp og Krf som ønsket full havne og industri-utvikling.
Starten på de konkrete planene for alternativ utvikling av Lierstranda ble formulert gjennom “Lierstranda stedsutviklings-prosjekt”, hvor beboere, velforeninger, LIAS, næringsliv,Høyre, Ap og Venstre satt.
Imidlertid er det viktigste nå å stå sammen, se på STATUS, kartlegge FRAMTIDIGE UTFORDRINGER og definere TILTAK.
Derfor vil vi hylle våre politiske frender i andre partier!
“Velkommen inn i klubben for en miljøriktig utvikling av Lierstranda.”
Hele prosjektet tegner seg til å bli et prestisje-prosjekt hvor vi kan vise hvordan man lager en bydel fra bunnen av, med alle miljøkriterier lagt til grunn.

Nina E. Johnsen, ordførerkandidat for Venstre i Lier

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**