Venstre går mest fram ved skolevalga i Buskerud

Venstre fikk 5,5 prosent av stemmene ved skolevalgene i Buksrud. Det er en framgang på 3,5 prosentpoeng sammenligna med resultatet i 2005. Dermed er oppslutninga om partiet mer enn dobla.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

– Sjøl om frammøtet ved valget var katastofalt dårlig, tror jeg at dette er signal om tilsvarende framgang for Venstre ved fylkestingsvalget. Ut fra trenden i de landsdekkende meningsmålingene og dette skolevalgresultatet, kan Venstre være i ferd med å gjøre sitt beste valg i Buskerud i moderne tid, sier Venstres 1. kandidat Runolv Stegane.
Det hører med til historien at Venstre var uten deltaker i debatten på fem-seks av de 14 skolene som omfattes av skolevalget.

Skolevalgresultatene 2007
Venstres fremste kandidater ved fylkestingsvalget er Runolv Stegane, Sigdal, Nina E. Johnsen, Lier og Helge Stiksrud, Ringerike. Legges skolevalgresultatet til grunn, får Venstre to representanter i fylkestinget (en i denne perioden) og er på god veg mot å kunne klare å få inn tre.

Runolv Stegane

Stegane