3,7 %, 13 % og 21 %

Kjemperesultater på Skagerak og Skiringssal – og høyst akseptabelt på SVGS. Det er resultatene fra skolevalgene i Sandefjord.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Sandefjord Unge Venstre har gjort en kjempeinnsats i forbindelse med skolevalgene – og det er all grunn til å gratulere med resultatene. I skarp konkurranse med politiske broilere som bl.a Høyre, Rød Ungdom og AUF hadde sendt til Sandefjord, oppnådde Simen Eide – og Venstre – en oppslutning på 3,7 % på SVGS. Sammenliknet med skolevalget i 2005 er dette en framgang på 2,3 %, mens det er en tilbakegang på 2,6 % sammenliknet med 2003.

Resultater fra SVGS finner du her

På Skiringssal ble resultatene helt annerledes – her var SV og Arbeiderpartiet størst, mens Venstre kom på tredjeplass med 13 % oppslutning.
Se omtale i Sandefjords blad

På Skagerak ble Fremskrittspartiet størst, tett fulgt av Høyre og Venstre. Med 21 % knuste Simen Eide alle tidligere resultater for Venstre ved denne skolen.
Resultater fra Skagerak finner du her.

Simen Eide, Oda Bjørvik og Line Hasaas i Sandefjord Unge Venstre har oppnådd gode resultater ved skolevalgene

Foto: Raymond Henriksen

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**