Lars Sponheim skriver: – Ring en venn

Nå er det siste innspurt før valget og for de usikre nærmer man seg tidspunktet for å bestemme seg. Venstre er et kjempegodt alternativ og Sponheim appelerer til ringerunde.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

På søndag og mandag er det valg over hele kommunen. Venstrefolk bør komme seg opp av sofaen og få med seg andre Venstresympatisører til valglokalene. Her kan du lese brev fra Venstres leder, Lars Sponheim:

Lars Sponheim til Venstres landsstyremøte i Tromsø

Kjære lokalags-, fylkesleder og førstekandidat!

Valgkampen er inne i den aller siste hektiske og viktige fasen. Det har vært fantastisk å følge måten dere har stått på og jobbet for partiet. Like hyggelig og inspirerende er det å se at arbeidet gir resultater i form av gode meningsmålinger, både lokalt og nasjonalt.

Mye tilsier at vi kommer til gjørre et godt valg. Kanskje det beste siden 1971. Imidlertid vet vi at Ventres velgerer er de som bestemmer seg sist. I 2005 ventet så mange som 40 – 50% av velgerne våre helt til de siste dagene, for ikkje å si selve valgdagen, før de landet ned på Venstre.

Derfor er det helt avgjørende at vi sammen står på til fløyta går mandag kveld!

Selv har jeg tenkt å sette meg ned med telefonen kommende helg og ringe til venner, bekjente og slektninger jeg er usikker på stemmer Venstre eller ikke. Ingenting er mer effektiv kommunikasjon enn direkte kontakt på den måten. Jeg oppfordrer derfor dere alle til å gjøre det samme: Lag en enkel liste over en 5- 10 personer dere snakker med de to siste dagene før valget. Lokal- og fylkeslagslederne kan gjerne sende samme utfordring til resten av styret. Sammen kan vi på den måten nå flere tusen velgere. Det kan utgjøre forskjellen på ett mandat eller ikke i deres kommunestyre/fylkesting. Det kan være forskjellen på et brakvalg eller et helt ok valg.

Lykke til med innsatsen de siste dagene. Klarer vi å gjøre en liten kraftanstrengelse nå i innspurten har vi alle muligheter til å gjøre noe historisk sammen på mandag.

Flagg

Det har vært en fantastisk valgkamp. La det bli et fantastisk valg.

Lars Sponheim

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**