Får skryt for miljøbudsjett

Miljøorganisasjonen ZERO roser Oslo kommune for et offensivt miljøbudsjett. Venstre er kjempefornøyd med de gode tilbakemeldingene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

– Miljøsatsingen i Oslo kommunes budsjett for 2008 gir grunn til optimisme, sier ZEROs Gøril Andreassen i en kommentar på organisasjonens nettsider.

Dette er tiltakene miljøvernerne jubler over:
– 5 millioner kroner til hydrogenveien (HyNor-prosjektet)
– Det settes av 4 millioner kroner til å sette opp 100 ladepunkter for elbiler. Antall ladepunkter skal økes til 400 innen 2011.
– Alle innkjøp av biler skal være biler som kan bruke klimanøytralt drivstoff, og klimanøytralt drivstoff skal brukes der det er tilgjengelig.

Ola Elvestuen har sikret 400 nye ladestasjoner for el-bil i Oslo

Foto: Frode Fjeldstad

– Det er hyggelig med positive tilbakemeldinger, sier Venstres gruppeleder, Ola Elvestuen. – Nå er det viktig at tiltakene blir gjennomført.

– Vi registrerer at det borgerlige styret i Oslo er flinkere til å gjennomføre gode, men enkle, miljøtiltak enn den rødgrønne regjeringa. De rødgrønne har erklært at de satser på miljøet, men de nasjonale bevilgningene lar vente på seg. Det er selvsagt ikke bra nok, sier Gøril Andreassen til ZEROs nettside.

Les mer hos ZERO

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**