En enda bedre kommune, Langfeldt?

Men det er jo det vi har fått, kjære Langfeldt. Takket være Venstre. Budsjettet for 2008, som ble vedtatt i høst, viste at flertallet i bystyret fulgte Venstres valgkampprogram så og si til punkt og prikke. Vi fikk økt satsing på tjenestetilbudeti hele Lillesand kommunen og ikke minst på kultur, der Gamle Møglestu Gård kroner verket.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Gamle Møglestu gård

Foto: Hans Botnen Eide

Dette fikk vi takket være eiendomskatten som Venstre hadde ryggrad og mot nok til å fronte. Derfor er det et paradoks at bystyret har 20 representanter som for noen måneder siden gikk til valg på å ikke innføre denne skatten. Til orientering har bystyret 29 representanter, så flertallet bestående av Høyre, KrF og FrP kunne unngått denne skatten om de hadde fulgt valgkampprogrammet sitt.

Langfeldt skriver til slutt i sin artikkel i Lillesands-posten den 18 januar; ”kommentarene i siste Lillesandposten fra Venstre-Justvik og SV-Justvik er lette og flotte å lese. Det er som å gå i operaen – imponerende å høre på, men en del kan være vanskelig, ja nesten umulig å forstå.”

Takk for komplimentet Langfeldt. Operaen som kunst- og stilart er regnet som kanskje den mest komplette kunstform som finnes. Den inneholder musikk, sang, ord, følelser, drama, scene, lyssetting, kostymer og sminke. Listen kunne vært lenger. Når undertegnende sammenlignes med operaens kvaliteter i formidlingen av Venstres politiske budskap, blir det hele særdeles vanskelig. Det er nesten umulig å argumentere for politiske standpunkter, når Langfeldt har vanskeligheter med å forstå.

Jens Olai Justvik
Bystyremedlem, (V)