Toril Berge ny leder i Oslo Venstre

Toril Berge ble lørdag valgt som ny leder i Oslo Venstre. Ola Elvestuen gikk av som leder etter syv år i vervet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

– Jeg er stolt og ydmyk over tilliten årsmøtet har vist meg, og ser frem til å lede Oslo Venstres arbeid for å gjøre Oslo til en grønn og åpen by, sier Toril Berge. – Det aller viktigste for meg personlig blir arbeidet for de som har det vanskeligst i Oslo. I året som kommer er kampen for en verdig rusomsorg særlig viktig.

Toril Berge

Foto: Sveinung Bråthen

Årsmøtet i Oslo Venstre avholdt lørdag valg av nytt styre. Toril Berge (29) er valgt som ny leder i Oslo Venstre. Berge kommer fra vervet som organisatorisk nestleder, og ble i fjor høst valgt som bystyrerepresentant for Venstre. Hun har utdanning som samfunnsøkonom, og er til daglig rådgiver i statlig forvaltning.

Monica Tjelmeland (30) er valgt som ny politisk nestleder. Hun er tidligere leder i Unge Venstre, og kommer fra vervet som styremedlem i Oslo Venstre. Tjelmeland er jurist og arbeider som advokatfullmektig.

Per Elling Braseth-Ellingsen (28) er valgt som ny organisatorisk nestleder. Ved bydelsvalget i høst ble han valgt inn i bydelsutvalget i Nordre Aker, hvor han i konstitueringen etter valget ble valgt som nestleder. Han fullfører dette semesteret et masterstudium i teknologi, innovasjon og kunnskap ved Universitetet i Oslo.

Det ble i vinter klart at Ola Elvestuen ikke søker gjenvalg som leder i Oslo Venstre, etter syv år i vervet. Elvestuen er innstilt som ny 2. nestleder i Venstres sentralstyre. I tillegg går også nestleder Kjell Veivåg og styremedlemmene Ane Willumsen og Rolf Johan Grieg-Halvorsen ut av styret.

Det nye styret er som følger:
Leder: Toril Berge
Pol. nestleder: Monica Tjelmeland
Org. nestleder: Per Elling Braseth-Ellingsen
Styremedlemmer: Jarl W. Alnæs, Sverre Molandsveen, Tina Kornmo, Audun Rødningsby

Varamedlemmer:
1. Kari Ovesen Haugland