Frpèr som kulturambassadør i Risør

Flertallskoalisjonen i Risør bystyre har fått mange kallenavn det siste halve året deriblandt kulturkameratene, uten at det i alle sammenhenger er ment i en positiv mening. Det er derfor gledelg å se at Dag Eikeland (Frp), kjent som driver av Stangholmen fyr og leder av hovedutvalg for teknisk, miljø og plan nå også slår til med et meget godt sammensatt kulturprogram på Stangholmen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**

Torvet

Nå er ikke dette en nyhet, Dag Eikeland har sammen med sin kone i flere år vært en av Risørs aller største kulturelle sommerarrangører på Stangholmen Fyr.

Og det er såvist ingen noviser han har fått med seg på arrangørsiden når han i år for andre år på rad samarbeider med Risør Kammermusikkfest om en utendørs kammermusikkaften på Stangholmen. Verdensstjerner med Leif Ove Andsnes i front skrer både presseomtale og mange besøkende. Ja vi leser at også DNB har latt seg fasinere og gitt gaver som virkelig monner og sikrer en ny giv og grunnlag for videre satsing.

Kulturkameratene gratulerer Dag, hans kone og hans øvrige medarbeidere med musikkprogrammet 2008 og anbefaler alle å ta seg en tur til Stangholmen Fyr for med selvsyn se en Frpèr drive kultur på høyt faglig nivå, ikke bare i Risør, men også i internasjonalt nivå.

Satsingen på utekonserter blir ikke mindre imponerende når Dag Eikeland satser egne midler og selv tar all risiko. Det minner meg om innsatsen til Dagfinn Pedersen som på Gjernes gjennomfører en tilsvarende innsats, som han i 2007 meget velfortjent fikk Risør kommunes kulturpris for.

Her kan dere lese hele MUSIKKPLAKATEN 2008, og alle konsertene er utekonserter på Stangholmen fyr: God fornøyelse og ikke nøl selv om været ikke er helt topp. Stemningen på Stangholmen er alltid på topp og fiskesuppe med utsikt ut over sjøen burde være på blå resept.

27 Juni Kammermusikkaften meD Leif Ove Andsnes, Håkan Hardenberger, Det Norske Solistkor, Thomas Quasthoff med flere

6 Juli Secret Garden

12 Juli Jørn Hoel

13 Juli Bluegrassforspiel med : Mean Time ( som ble nr 2 i VM i Bluegrass).

17 Juli Jan Eggum

24 Juli Ole Paus

25 Juli FyrJam — akustisk kveld
26 Juli FyrJam — fa kl 15oo til 24oo

31 Juli Hellbillies

ALLE KONSERTER STARTER KL 21OO.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 16 år siden.**