Forfatter Erik Fosnes Hansen diskvalifiserer seg selv som medlem i Kulturrådet

Det blir umulig å sitte som medlem i Kulturrådet dersom man ikke tåler at det blir stilt spørsmål ved ens integritet eller at ikke alle deler egne synspunkter. Erik Fosnes Hansen viste en utrolig intolerant holdning i NRK P2 programmet Søndagsavisa i dag hvor Fosnes Hansen bannet og svor, avbrøt og viste en total manglende respekt for andres meninger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Varaordfører Jan Einar Henriksen mener orfatter Erik Fosnes Hansen eksluderte seg selv som medlem i Kulturrådet

Uten å ta standpunkt til det politisk innhold i debatten, mener jeg et medlem i Kulturrådet må ha en høyere etisk standard og respekt for andre menneske og andres synspunkter enn det Erik Fosnes Hansen viste i dagens P2 program uttaler Jan Einar Henriksen, varaordfører i Risør.

Selv i barnehager kaster man ikke papirkuler på sine motstandere, og dagens kulturdebatt i P2 ble faktisk slik at en begynner å lure på hva det er Erik Fosnes Hansen er så redd for. Er det noe som ikke tåler dagens lys? Uansett grunn bør statsråden fjerne Erik Fosnes Hansen som medlem i Kulturrådet, og sørge for at det kommer et medlem som vet å oppføre seg, og som igjen kan skape tillit til Kulturrådet.

Dagens P2 debatt bør også lede til ny debatt om utnevnelsen av medlemmer til bl.a. Kulturrådet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**