Venstre feirer ett år for månedskort til 550 kroner!

Den 1.august 2008 ble prisene på månedskort redusert til 550 kroner etter forslag fra Venstre i Oslo bystyre. -Det er Venstres visjon at det å reise kollektivt skal lønne seg både for deg og miljøet, sier Ola Elvestuen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

Ola Elvestuen i dialog med mulig venstrevelger

Foto: Torkild Strandvik

Venstre lovte før valget i 2007 å redusere prisen på månedskort i Oslo. Dette ble realitet i første budsjettresultat høsten 2007 med oppstart 1.august 2008. Ordningen har nå eksistert i ett år og trosset fagfolkenes spådom om manglende effekt, noe som 60% flere solgte månedskort det siste året bekrefter. -Vi er storfornøyd med at forslaget har gitt slike fantastiske resultater, og vil jobbe for at prisene forblir på dette nivået også framover, sier Ola Elvestuen.

For å markere ettårsdagen for reduserte månedskort, gjennomfører Venstre i Oslo daglige rushtidsaksjoner fram mot valget.

-Samtidig er det viktig å ikke glemme de andre kollektivseirene til Venstre i Oslo, sier Elvestuen. -Ta for eksempel gjenåpning av Kjelsåstrikken, 7,5 minutterse avganger på Grorudbanen, de nye T-banevognene og innkjøp av hydrogenbusser.

Anders Bergsaker og Øistein Svelle deler ut løpesedler til kollektivreisende på Nationaltheatret.

Foto: Torkild Strandvik

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**