Vi trenger bare en snuplass

Mange lurer på om arbeidet med snuplass for bussen ved Finnegården er avsluttet. Venstres Erik Lundeby spør ordføreren om dette i kommunestyret 1. mars, og mener svaret bør være ja.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Erik Lundeby

Foto: Ivar Ruud Eide

-Den logiske konsekvensen av vedtaket av bebyggelsesplan for Lehmannsbrygga er at arbeidet med detaljregulering av snuplass ved Finnegården opphører, sier Venstres Erik Lundeby. Det er et tolkningsspørsmål om vedtaket i siste møte opphever vedtaket om slik detaljregulering, og dette må vi få avklart og protokollert.

Lundeby mener MPB snarest må vedta stopp i arbeidet, dersom det fortsatt pågår.

-Det siste vi vil er å tilrettelegge for en omkamp om Lehmannsbrygga, sier han.

Her er Venstres spørsmål (interpellasjon) til ordføreren:

“Utvalg for miljø, plan og byggesaker vedtok 8. februar 2010 i sak 12/2010 Lehmannsbrygga en bebyggelsesplan der det legges opp til snuplass for buss. I og med dette vedtaket anser Venstre at behovet for detaljereguleringen som har vært forberedt for snuplass på parkeringsplassen ved Finnegården/Tollboden bortfaller. Denne detaljreguleringen var vedtatt i sak 68/2009, GNR 86 BNR 215,581,418,7,3 OG 180 – LEHMANNSBRYGGA BEBYGGELSESPLAN, og ikke som en uavhengig sak.

1. Anser ordføreren at dette vedtaket om vurdering av snuplass for buss og videreføring i bebyggelsesplan bortfaller gjennom endelig vedtak av plan for Lehmannsbrygga, der snuplass er løst på brygga?

2. Dersom ordføreren ikke anser at vedtaket er bortfalt, vil han ta initiativ til at spørsmålet om avslutning av detaljreguleringen ved Finnegården/Tollboden fremmes som sak for Utvalg for miljø, plan og byggesak i neste møte?

3. Vil ordføreren ta initiativ overfor rådmannen til at arbeidet med detaljeregulering stilles i bero inntil en slik sak er behandlet av utvalget?”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**